onsdag 3 november 2010

Det har varit lite tyst ett tag men nu så har det hänt lite..

Ett par gubbyxor i det rutiga gubbtyget jag senast inhandlade i Sundbyberg. Dessa i stl 68
Klänning/Tunika i Brun stjärninterlock från Mjukatyger. Stl 116

Ett par skalbaggebyxor i mjuk manchetster från Stoff och Stil. Stl 80

och en matchande dregglis. Detta set är till min minsta kille.


Ett par matchande tröjor i det mjuka pingvin tyget från Stoff och Stil. Stl 80 och stl 98

Dessa är till mina grabbar.

Body i stjärninterlock från Mjukatyger och byxor i randig velour från Jofotex. Båda delarna i stl 62


Personlig filt.

Svart/vit elefantjersey från Stoff och Stil och på baksidan svart velour också från Stoff och stil. (Velour istället för fleece på baksidan kostar 50:- extra) Svarta kantband och namn fastsytt i vitt trikåtyg. (namnapplikation kostar 50:- oavsett namnlängd)


Ytterligare en Personlig filt. Denna leverades för några veckor sedan men jag har glömt visa bild.

Rött fordonstyg (jersey) och vit fleece på baksidan och vita kantband. Namnapplikation i vit trikå.

3 kommentarer:

LINDUS sa...

Skit snygga kläder!!!
Vad har du för mönster till stjärnbodyn? Jag letar med ljus och lyckta efter ett bra bodymönster!

Piri-Piri sa...

Tack, vad roligt att du tycker det och dessutom skriver det så jag får veta det, det stärker ens självförtroende!:D Jag har gjort alla mönster själv. Jag lägger upp en body i önskad storlek sen ritar jag efter den och lägger till sömnsmån. "Flörpen" nedtill har jag ändrat lite själv, den fram är bara lite rundad och den bakre betydligt längre. Knöligt förklarat men hoppas du hänger med på hur jag menar. Mönster kan finnas på body hos återförsäjare av mönster från Simplicity. Ring Mode Tyger i Motala hon kanske kan beställa och skicka till dig om du inte har någon återförsäljare i någon stad nära dig... Lycka till på din jakt /Annelie

LINDUS sa...

tack för hjälpen.

Flikarna på bloggen kan jag nog inte förklara...jag fick hjälp från en tjej på familjeliv på Sytråden...skall se om jag hittar inlägget så skickar jag förklaring till dig.