torsdag 2 juni 2011

Lite Blandat...


Lite blandat.... En klänning och body i klövertyget med svart
klöverapplikation på bröstet. På Klänningen tog jag gula kantband och gul kant nertill som jag dessutom sydde "vågig" för att skoja till den lite. På bodyn tog jag svarta kantband istället för att matcha applikationen på bröstet. Samtliga plagg i detta inlägg hamnar i shopen men jag får återkomma med vilka storlekar det är... man klipper till sen tar det ett tag innan det blir sytt och så har man glömt vilken storlek man klippt till..:// (Tror klänningen är stl 104 och bodyn 74)

















Ett bebisset i rödluvantyget med röda kantband. Omlottbody, mössa och röda velourbyxor i stl 56.











Den här bodyn blev inte riktigt som den skulle... så den kommer jag inte kunna sälja utan den som vill FÅR den!! (tror det är stl 74) Det som blev fel är att urrigningen i halsen blev aningens smal, och så drog det sig snett, så knäppningen i halsen kommer nog inte sitta rak när den är på eller så kommer ena sömmen på axeln sitta längre ner på ena sidan... ja hur som helst, jag tar med den för att visa hur tyget ser ut i ett sytt plagg och för att visa varianten på knäppning vid halsen istället för den klassiska som är på ena axeln...

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Skojar du, ger du bort den?! Du kanske redan har nån att ge den till, annars tar jag gärna den till min kompis lilla knatte som har stl. 68-74! =)

Fangoria sa...

Haha glömde ju kommentera de andra plaggen, uuuurfina, gillar speciellt klöverbodyn, precis min stil som jag ville ha till sonen när han var liten!