torsdag 5 januari 2012

Jeans dag 2..

 Ett par jeans till ett syskonpar


Dessa två muddtyger är av den "slappare" varianten så därför valde jag att i dessa sy i en 5 cm bred resår för att de ska sitta uppe ordentligt.
Att jag valde så bred resår beror på att jag vill att de ska sitta mjukt mot magen och inte ett hårt skavande "streck" på mitten..
Jag använder oftast mudd från SoS och deras mudd är inte så stretchig som dessa som är från jny och kameleont.
På mjukbyxor typ velour så funkar den mjukare mudden bra utan den extra resåren men till jeans då behövs den oftast då jeansen är lite mer stumma i sig och behöver mer stuns i mudden för att sitta bra.

Det är synd att den är så slapp för jnys turkosa och cerisa är snyggare i färgen än den från SoS

1 kommentar:

Fangoria sa...

Muddjeans är så himla snyggt!!!!! Jag håller med, köper ibland Ohlssons mudd och den är slappare, men finns i så fina färger!