torsdag 13 januari 2011

Lite smått och gott i blandad kompott

Fick väldigt mycket sytt igår...:)
Så här kommer lite bilder..
Body och byxor i stl 86 samt 2 matchande dregglisar
Och det här tyget finns då tyvärr inte att få tag på längre...:((
jag var inte tillräckligt snabb att beställa och det stör mig verkligen!!!
Jag har fått veta att färgerna som tyget förväntas komma i är
Gult,brunt, grönt,vitt och Gult,cerise,lila,vitt men färgerna är inte helt spikade än..
Tröja stl 98

Body stl 86

Tröja stl 98
Har två av den här tröjan så en kommer läggas upp i shoppen...


Tröja stl 98 med marinblåa kantband
uggletyg i interlock från stoff och stil
Och en liten nyfiken hand smög sig med på bilden...:)
Byxor stl 86 i Stjärninterlock från kamelontdesign.
Ett par beställda namnbyxor med snörning.
Sydda i Turkost sweetshirttyg från stoff..
(Tyg som har en stickad trikå som framsida och det klassiska mjuka ulliga på baksidan som blir skönt mot huden)
Namnet är utklippt i svart tyg och fastsytt med tät sicksack.
Alla mönster har jag ritat upp själv.
Alla bilder är klickbara
Glöm inte titta in i min Piri-Piri shop som jag ska bli bättre på att uppdatera! ;)
Du kommer till shoppen genom att klicka på bilden under texten Piri-Piri shoppen i kolunnen till vänster.

2 kommentarer:

Jesse-Paloma sa...

Har kollat igenom din blogg en stund nu och måste säga att du är förbaskat duktig på det du gör.

har du nån nätbutik eller vanlig butik eller syr du för att du tycker det är roligt "bara" ?

tummen upp!

Piri-Piri sa...

Åååå tack snälla du...:)

Det började med för 1,5 år sedan att jag skulle sy till mina barn. Men sen blev det mer och mer att jag sydde på beställning.. Jag syr efter kundens önskemål så man får bestämma precis vilket tyg man önskar i vilket plagg. Och jag försöker även uppfylla önskningar på modeller så gott jag kan.
Jag tycker det är skitkul rent ut sagt att sy och jag hoppas på att kunna kombinera det med ett deltidsarbete efter min mammaledighet..:)

jag har ingen webbshop men jag har en extra blogg där jag lägger upp bilder på plagg som finns uppsydda och klara för leverans direkt. Länken är här till vänater och det står "piri-piri shoppen"

Stort atck för din kommentar, det är super kul när ni kommenterar.:D