lördag 18 juni 2011

Troll...






























Fick trolltyget igår och var tvungen att klippa upp lite plagg.. Vi har Vätternrundan här i stan i helgen så vi var och tittade på det igår kväll så jag trodde inte jag skulle hinna klippa men jag hann det också. Och idag när lilleman sov middag så passade jag på att sy ihop dom...
Färgen på trolltyget är gul/orange...
Det blev en body och ett par byxor i stl 68, samt en bodysuite i stl 80, samt en klänning i stl 86 och 2 stycken dregglisar.
Jag gjorde knäppningen i halsen likadant på alla plaggen, tycker att den varianten gör plagget roligare helt enkelt. Dessa plagg har jag sytt upp till försäljning på kommande visningar, marknader och till min shop... De hamnar i shopen här på bloggen så småningom när tid ges. Vet ni direkt att ni är sugna på något av dom så maila mig. Priserna har ni i prislistan ovan..

4 kommentarer:

Jenny B sa...

Såg artikeln i Corren och ville titta in. Kula att hitta till en ny blog. Lycka till!

Piri-Piri sa...

vad roligt att du valde att titta in bloggen :) hoppas mååånga som läser artikeln gör det!;)

Fröken Fräken sa...

Ja, även jag hittade hit iaf. :-)

Fin blogg och fina kläder du gör!
Men hjälp,hur hann du sy ihop alla de där plaggen medan din gosse sov middag? För mig tar ju ett enda plagg flera timmar.... (På vanlig symaskin iofs.)

Piri-Piri sa...

haha ja jag blev förvånad själv.. oftast brukar det jäklas så man får repa, och sånt tar onödig tråkig tid, men det flöt på ovanligt bra.. men när man har 3 maskiner för 3 olika ändamål och kan ha alla trädda i rätt färg då är det väldigt smidigt ska jag erkänna. jag beundrar dom som sitter och kämpar med "vanliga" symaskiner och dom kombinerade overlock/täcksömsmaskinerna, jag skulle INTE ha tålamod!! Roligt att även du hittade hit, ska spana in din blogg nu..:)