fredag 2 september 2011

Ojojoj vilken dag detta varit!!


Idag skulle jag "bara" åka och se om jag kunde få en plats på husbyfjöls marknad i Borensberg i morgon.. men det var minst sagt inte "bara"!! Egentligen hade jag tänkt åka och boka denna plats själv med mina två barn då T skulle jobbat.. men som tur var så var han sjukskriven (pga operation) för guuuud vilken tid detta tog och vad det bökades.. Lions=ett gäng karlar (tydligen... för jag såg då inga kvinnor) och ni då kan ni ju tänka er hur bra organiserat det var..;) Igår fick jag besked om att jag skulle vara där kl 12 ca för att anmäla mig som reserv.. när jag kommer 12 så säger dom att jag ska vara där kl 14.. vi kände då att det inte var någon större idè att åka hem för att nästan direkt sätta sig i bilen direkt så vi tog en tur i svampskogen (hittade för övrigt 3 kantareller) kl 13 var vi tillbaka och då får jag frågan "har du skrivit upp dig på listan" WHAT?? Vilken J***a lista?? Ja eftersom ingen kunde förtälla detta vid första besöket så hamnade jag på plats 10... kl 14 var det dags att dela ut platserna och efter att "vissa" personer uppehålligt sig i denna bokningsvagn i 1 1/2 timma så var det till sist min tur.. Och jag fick min plats!

Nu har jag varit ute och packat och gjort det som jag och min syster förbjudit oss "sy inget dagen innan, det blir ändå inte sålt och det är det man blir sjuk av" (ja jag har en förmåga att bli sjuk efter att ha överansträngt mig inför såna här "påhitt" ibland ;) Men jag ville sy dessa mössor i dinotyget så jag gjorde det, kan ju alltid hoppas att jag får ett par av dom sålda.. om inte annat så har jag tänkt att mina barn ska få var sin, och har man tänkt så då brukar de ju försvinna...;)

Så i morgon KÖR VI!!
Välkomna till Husbyfjöls marknad 10-18 (tror jag) Har inte stenkoll på hur länge det är ärligt talat..;)

Inga kommentarer: