torsdag 24 november 2011

Snart kommer kylan...






















ja snart kommer den... kylan och då är det bäst att vara väl förberedd!
Och med ett par fleecefodrade lovikkavantar så fryser du garanetrat inte om fingrarna iallafall! :)

Förut stickade jag vantarna men nu har jag lämnat över den biten till syster pga av tidsbrist.. just nu fodrar jag dom och broderar dom, men det är tänkt att hon även ska göra den biten..

Man bestämmer själv färgen på vanten och på "broderiet"
Önskar du beställa och vill ha leverans innan jul.. ja då behöver jag ha din beställning senast den 1 december!
Beställningar skickas till:
piri--piri@live.se

Priser:

Lovikkavantar

Baby 150:-
Barn 1-5 år 190:-
Barn 5-10 år 200:-
Ungdom 270:-
Dam och dam XL 290:-
Herr och herr XL 310:-
(Vill man inte ha fleecefoder så är det minus 20:- oavsett storlek.)

Storleken är ju väldigt individuell så det bästa är om man har möjlighet att mäta handen och då mäter man från där handen börjar till toppen på långfingret.

Garnfärger finns i "tygforumet"
http://www.pixbox.se/usr_show_id172521_page0_order1.html
Broderigarnerna är väldigt många och inte upplagda med koder.
där kan man välja 1, 2 eller 3 färger tex "1 vit och 2 olika nyanser rosa" eller "3 olika nyanser blått" eller "2 trådar: rött och grönt" Vill man så kan jag plocka fram ett exempel och maila bild innan man bestämmer sig!

Inga kommentarer: