tisdag 19 april 2011

Jeans i 3/4 längd..






Gav mig på en ny idè jag fick..

Ett par jeans i 3/4 längd.. Dessa är stl 98 och var tänka till min stora kille men när jag tyckte dom blev för tajta över knäna på honom så prövade jag dom på lillkillen istället som har stl 86 i vanliga fall. Och då satt dom bättre på honom, dock lite pösiga över höfterna men rätt ok ändå, så det blir han som får dom istället.

På bilden är de uppdragna till knäna så drar man ner som så blir dom nästan som långbyxor på honom, det var ju inte tanken om dom hade passat på storebror...

Detta var ju bara ett första test och nu vet jag lite mer vad jag ska ändra till nästa gång...

Man kan ju göra på många olika sätt. om man tex inte vill ha färgade muddar i benslutet så kan man ju antingen bara sy en uppsydd kant eller en uppsydd kant med insydd resår i.

Jag sydde på en stjärna på dessa i samma jeanstyg men med avigsidan utått och med en tät sicksack i samma färg som muddarna.

Nu har Neville på bilden en urtvättad "köpebody" på sig men det gäller att passa på att fota när tillfälle ges så det fick gå för den här gången..;)

Inga kommentarer: