lördag 22 oktober 2011

Fått mycket gjort idag!














































Idag har det hänt en hel del här, både sömnad och bygge.
Mamma och svärföräldrarna tog hand om en grabb var och Tomas och min pappa har byggt på butiken och jag har SYTT!

Bilden med de svart/vita plaggen blev väldigt suddig och nu är det för mörkt för att gå ut och fota om och otålig som jag är så kunde jag inte vänta tills imorn! ;) Så hoppas ni kan ha överseende med det fotot!

Blått foto:
*Tröja i blå/vitt biltyg (interlock) med svarta muddar och kantband
* Byxor i turkos/blå sweetshirttyg med svart snöring i midjan

Rosa foto:
* Tröja i rosa stjärnjersey med rosa muddar och kantband: Har inte alls mycket at detta stjärntyg kvar men har beställning på bla en onepiece i det så jag kommer ta hem mer!! Funderar du på att beställa något i just det tyget så maila mig snarast så jag vet hur mycket jag bör ta hem när det går att beställa igen.. just nu är det slut hos återförsäljare..
* Klänning i rosa biltyg (jersey) med vita kantband.
Jag har fått frågan några gånger vad man kan ha de fina kantbanden jag har till och här är ett exempel på det, för längst ner så har jag sytt fast ett rosa/vit prickigt dekorband. Det man bör tänka på om man vill ha ett sånt dekorband är att det ska sitta på en plats där det inte krävs att tyget ska vara töjbart eftersom bandet gör tyget stumt, så tex runt halsen är inte så lämpligt..
* Haklapp i rosa/vit prickigt vaxtyg med svarta kantband.

Svart/vitt foto:
* Byxor i svart manschester fodrade med tunn svart viscosjersey, på ena bakfickan är det sytt en stjärna med vit trådsöm.
* Tröja i svart och vit jersey/interlock med kantad sprud mitt fram med 2 tryckknappar
* Tajts i svart/vitt robottyg med svarta muddar i benslutet.

Blandat foto:
* Byxor i grönt trolltyg med svarta muddar.
* Body i gul/grön ubåtstyg (interlock) med svarta kantband
* Body i piratjersey med svarta kantband

1 kommentar:

Åsa sa...

Den blå tröjan är jättesnygg !