måndag 30 maj 2011

Mer Dinosar...
















Var ju bara tvungen att sy ett set av dinosarna till Neville också..
Det blev en tröja i stl 86 med ärmarna "snett" sydda mot halsringningen och med bruna "trasselsömmar" över overlocksömmen. (tycker ni jag använder konstiga förklaringsord... ja så är det nog..;) Hoppas ni förstår vad jag menar iallafall)
Sen satte jag också de två tryckknapparna fram i halsringningen istället för på axeln som jag gjort tidigare. Sen blev det ett par muddbyxor, också i stl 86, jag velde lite mellan om jag skulle ta dinotyg fram och grönt på baksidan men det blev tillslut gubben som fick bestämma och då tyckte han ett ben av varje, så så blev det.. Bruna kantband och muddar blev det även på dessa plagg.
Klickbara bilder

2 kommentarer:

[ LiEmEl ] sa...

uuuuundebart set!! jag undrar hur du gjort den fina knäppningen i halsen, hur du får det rakt nertill??=) jättefint, skulle vilja göra så till sonen!! har du lust o förklara, ev me bilder nräsa gång du gör det?

Fangoria sa...

Åh så himla fint!!! Applikationen i första dinosetet var ju underbar!
Får vänta på mitt dinotyg då sista rullen hos Znok var feltryckt...men men så småningom så! =)