lördag 14 maj 2011

Piri-Piri:s nya logga och byggprojektet...:)

Här ska det bli friggebod fram till vänster och en parkering till bilen utmed garageväggen.
Har fått hjälp att designa en logga till piri-piri detta är resultatet :)
Jag gillar den starkt!
Tack snälla och superduktiga Linda (http://knastrolldesign.blogspot.com/)
Kommer att beställa nya visitkort, namnlappar och dekor till bilen! :)
Kan även avslöja att min "ateljè/shop" är på G, idag gick startskottet med förberedelserna (grävning/schaktning) inför bygget av en friggebod så att jag får ut min mans saker ur garaget. Bilen..?? nej den har aldrig fått rum där ändå pga allt "skräp" verktyg och annat bråte, och den får fortsätta att frysa om vintrarna för nu lägger jag vantarna på den "lokalen"...!!;)
Har idag syrum i bakre delen av garaget och har nu planer på att utöka en aning.
Har köpt en del fin butiksinredning från en barnbutik som ska lägga ner här i stan. Det är mycket röda prylar och det passar ju mig och piri-piri PERFEKT!! :)
Det kommer att bli en del uppsydda kläder och en "vägg/hörna" med alla tyger, och i rummet innanför kommer jag fortfarande ha mitt arbetsrum/syrum
Hoppas på att detta blir klart till slutet på sommaren men vi får se jag återkommer med bygguppdateringar! Som det ser ut idag kommer jag fortsätta driva piri-piri på hobbynivå, men beroende på hur bra det går så får vi se om man vågar ta det "stora steget"..

Inga kommentarer: