måndag 10 oktober 2011

Väpnarluva





















Nu har jag äntligen tagit mig tid att sy en väpnarluva som jag tänk läänge..

Denna sydde jag i svart sweetshirttyg med fleece på insidan och på ena sidan sydde jag fast 3 stjärnapplikationer i turkos/blått

Det skiljer ca en storlek på grabbarna här vad gäller mössor och jag ska ta och pröva denna på stora grabben i eftermiddag för att avgöra vilken storlek denna blev, det beror ju lite på kunden hur tajt man vill att den ska sitta mot ansiktet.

Neville har varit lite svår att få att acceptera mössa.. så jag var beredd på att han skulle reagerar som en katt eller hund som man försöker sätta på en mössa.. kasta med huvudet fram och tillbaka och försöka slita av sig den.. men inte!! Han tyckte nog att den var jätteskön för han ville knappt ta av sig den istället..:)

Priset för en väpnarluva kommer att bli 170:- (+ tillägg för eventuella applikationer)
Tygerna som man kan välja på är sweetshirttyg, velour eller trikå
HÄR har ni länk till mina alla mina tyger:

Inga kommentarer: